Творча група (план роботи)

План роботи творчої групи вчителів Вільнянської ЗШ

ТЕМА: Шляхи формування педагогічних стратегій соціалізації особистості на уроках і позаурочний час.

 

Тема дослідження:  визначення  тих умов ,які сприяють формуванню і розвитку процесу соціалізації школяра на уроках і поза урочний час.

Мета: підвищення професійної компетентності педагогічних працівників. Визначення освітніх стратегій соціалізації особистості, розробка показників соціального розвитку учнів різних вікових груп, удосконалення системи психолого-педагогічного супроводу як важливого чинника процесу соціалізації. Вивчити та проаналізувати передовий педагогічний досвід та досвід вчителів нашої школи по даній темі.

 

Об’єкт дослідження :
Сучасний освітній простір, спрямований на успішну соціалізацію особистості.

Предмет дослідження:
Показники , що характеризують процес соціалізації учнів в нових соціально- педагогічних умовах.


Методи дослідження:
- науково-теоретичний аналіз психолого-педагогічної літератури;
- аналіз досвіду роботи педагогічного колективу;
- бесіди, анкетування, тестування, аналіз діяльності, педагогічне спостереження;
- моніторинг.

 


Завдання творчої групи:
• поглиблене вивчення досягнень сучасної науки з однієї науково-педагогічної проблеми та впровадження її у практику;
• врахування рекомендацій педагогічної науки, їх апробація, внесення коректив та пошук оптимальних шляхів реалізації;
• застосування результатів наукових досліджень, розробка рекомендацій щодо їх реалізації, створення, вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;
• сприяння вдосконаленню навчально-виховного процесу, застосуванню сучасних прийомів і методів навчання;
• моделювання та апробація авторських моделей досвіду;
• підвищення рівня фахової майстерності;
• сприяння самовираженню особистості педагогів у процесі професійної діяльності, курсової та міжкурсової підготовки, конференцій тощо;
• моніторинг ефективності використання освітніх технологій у навчально-виховному процесі.
• Аналіз наукової літератури з проблеми, визначення освітніх стратегій соціалізації особистості у навчально-виховному процесі.
• Відбір пакету методів та методик діагностики соціального портрету учнів різних вікових груп.
• Створення «банку інформації» відповідно до теми та завдань дослідження.
•  Запровадження гнучкої системи організації навчального процесу, що відповідає сучасним тенденціям розвитку освітньої галузі та науково обґрунтованим концепціям соціалізації особистості демократичного суспільства.
•  Розробка та впровадження моделей розвивального освітнього середовища, що сприяє процесу соціалізації та формуванню громадської активності учнів
•  Підготовка педагогів області до запровадження основних ідей проекту через удосконалення системи курсової підготовки та активізацію методичної роботи у регіоні.
•   Розробка рекомендацій, спрямованих на самоосвіту, створення можливостей для особистісного та професійного зростання педагогічних працівників у процесі роботи над проектом
Кінцева мета роботи групи:
•  глибоке оволодіння компетентнісно орієнтованими технологіями та їх використання ;
• створення розвивального освітнього простору навчального закладу з метою врахування індивідуальних особливостей та можливостей самоактуалізації та самореалізації учнів;
•  використання інноваційних освітніх технологій для формування цілісного світогляду, соціальної компетентності та громадської активності учнів;
•   впровадження нових методів контролю знань та оцінювання з метою формування навичок рефлексії та розвитку оцінної складової самосвідомості учнів;
•  розширення рольового простору кожної дитини за рахунок її включення у систему суспільно корисних справ, шкільного самоврядування, педагогічно вмотивованих доручень;
•  актуалізацію підготовки учнів до свідомого вибору життєвих перспектив та майбутньої професії;
• накопичення власного досвіду з проблеми;
• презентація результатів роботи, поширення досвіду серед вчителів школи.

 

Очікувані результати роботи групи:
-         підвищення професійної компетентності вчителів;
-        активізація механізмів соціалізації та адаптації, формування позитивного образу-Я,
- залучення до системи діяльності, що стимулює розвиток громадянської активності та зростання рівня життєвої компетентності учнів;
-   формування компетентності саморозвитку і самоосвіти учнів;
- покращення якості освітніх послуг;
- впровадження педагогічного досвіду в роботу школи.

 

 


СКЛАД ТВОРЧОЇ ГРУПИ
№ Прізвище,ім’я,
по-батькові Стаж  Категорія  Примітка
1 Кравченко Надія Михайлівна 25 вища Вчитель англійської мови, керівник ТГ
2 Удовиченко Віта Миколаївна 21 вища Вчитель початкових класів
3 Бєлошенко Наталя Костянтинівна 21 вища Вчитель інформатики,біології,географії
4 Рац Олена Іванівна 27 вища Вчитель української мови

5 Кукота Ольга Василівна 41 вища,старший
вчитель Вчитель географії, початкових класів

 

 

 

Тематика засідань творчої групи
                  І засідання
Тема: Організаційне забезпечення діяльності творчої групи.
1. Про завдання членів творчої групи.
2. Розподіл доручень між членами групи
3. Затвердження плану роботи творчої групи
4. Обмін інформацією про науково-методичну літературу, педагогічний досвід з даної теми
Робота між засіданнями
1.Опрацювання теоретичного матеріалу
2. Ознайомлення з педагогічним досвідом,що висвітлює дану тему
Література:
1. Гіденс Е. Соціологія. - К.: Основи, 1999.
2. Губерський Л., Андрущенко В., Михальченко М. Культура. Ідеологія. Особистість. - К.: Знання, 2002.
3. Бех І. Від волідо-особистості. - К.: Україна-Віта, 1996.
4. Боришевський М. Про виховання особистості // Початкова школа. - 1998. - № 9.
5. Боришевський М. Психологічні механізми розвитку особистості//Педагогіка і психологія. - 1996. - № 3.
6. Боришевський М. Духовні цінності встановленні особистості громадянина // Педагогіка і психологія. - 1997. - № І.
7. Вершловский С. и др. Личность, семья, школа (проблемы социализации учащихся). - СПб, 1996.
8. Злобіна О. Особистісна складова суспільних змін: соціологічний контекст // Соціологія: теорія, методи, маркетинг. — 2003 - № 3.
9. Злобіна О. Особистість як об'єкт соціальних змін / НАН України; Інститут соціології. - К., 2004.
10. Кистяковский Б. Общество и индивид // Социологические исследования. — 1996. - № 2.
11. Лукашевич М. Соціалізація людини: структура, функції та механізми реалізації // Шкільна бібліотека. — 2003. — № 5.
12. Лукашевич Н., Солодков В. Социология образования: Конспект лекций. — К.: МАУП, 1997.
13. Рубчевский К. Социализация личности: интериоризация и социальная адаптация // Общественные науки и современность. - 2003. -№ 3.
14. Сморж Л. Особа і суспільство (філософсько-психологічний аспект). - К.: МІЛП, 2001.
15. Соціологія. Курс лекцій / За ред. Старовойта I. - Тернопіль: Астон, 1999.
16. Сорокин П. Человек. Цивилизация. Общество. - М.: Политиздат, 1992.
17. Ходорівська Н. Ситуаційні негативи повсякдення та адаптивні ресурси людини //Соціологія: теорія, методи, маркетинг. - 2004 - № 4.
18. Циба В. Соціологія особистості: системний підхід (соціально-психологічний аналіз): Навчальний посібник. — К.: МАУП, 2000

           ІІ засідання
1. Науково-теоретичний семінар «  Психолого- педагогічні проблеми соціалізації особистості : етапи, види, педагогічні стратегії»
а) поняття про соціалізацію особистості, механізми соціалізації
б) основні етапи соціалізації
в) педагогічні стратегії та складові процесу соціалізації

Робота між засіданнями
1. Взаємовідвідування уроків членами творчої групи
Література:
1. Дорошенко К.Г. Виховання гуманістичного ідеалу старших підлітків у позакласній діяльності: Автореф.дис…канд..пед.наук 13.00.07 / Ін-т пробл. виховання АПН України. – К., 2003. – 20 с .
2. Єрмаков І.Г., Сохань Л.В. Життєтворчий потенціал нової школи // Мистецтво життєтворчості особистості: Наук.-метод. посібник: У 2ч.,  1997. – ч.2. -  936 с.
3. Жерносек І.П. Деякі ціннісні орієнтації учнівської молоді // Нова пед. думка. – 2002. - №3-4. – С. 148-152.
4. Закон України «Про освіту». – К.: Вид. ГЕНЕЗА, 1996. – 36 с.
5. Зимняя И.А. Педагогическая психология: Учебник для ВУЗов. – М.: Логос, 1999. – 384 с.
6. Зинченко В.П., Мещерякова Б.Г. Психологический словарь. – М.: Педагогика, 1991. – 189 с.
7. Иванов В.Д. Самодеятельность, самостоятельность, самоуправление, или Несколько историй из жизни школьников с вопросами, письмами, монологами и документами: Кн. для старшеклассников. – М.: Просвещение, 1991. – 128 с.
8. Киричук О.В. Формування в учнів активної життєвої позиції. – К.: Рад. школа, 1983. – 136 с.
9. Серьожникова Р.К., Пархоменко Н.Д., Яковицька Л.С. Основи психології і педагогіки: Навчальний посібник. – Киів: Центр навчальної літератури, 2003. – 243 с.
10. Сухомлинська О.В Ідея громадянськості й школа в Україні // Шлях освіти. -  2000. - №4. - С. 21-25.
11. Фіцула М.М. Педагогіка: Навчальний посібник. – Тернопіль: Навчальна книга –Богдан, 2002.- 192 с.
12. Хайруліна Н. Школа як система взаємодії // Завуч, 2000. – №13.- С. 7-8.

 


ІІІ засідання
1. Круглий стіл «Сутність та особливості сучасного освітнього простору , спрямованого на успішну соціалізацію учня»
  а) індивідуальність педагога та її вплив на самоствердження та самореалізацію  учня;
б) моделювання фрагментів уроків
2. Методичний діалог
                 Робота між засіданнями
1. Підготовка вчителів до обміну досвідом
2. Оформлення презентацій
Література:
1. Ананьев Б.Г. Человек как предмет познания // Избр. психологические труды: В 2т. – М., 1980. – Т.1. 423 с.
2. Аракелов Г.Г. Учителям и родителям о психологии подростка: Науч.-попул. изд. – М.: Высш. школа., 1990. – 304 с.
3. Байярд Р.Т., Байярд Д. Ваш беспокойний подросток: Практ. руководство для отчаявшихся родителей: Пер. с англ. – М.: Просвещение, 1991. – 224 с.
4. Бех І.Д.  Особистісно зорієнтоване виховання: Науково-методичний посібник. – К.: ІЗМН, 1998. – 204 с.
5. Бойко А.М. Оновлена парадигма виховання: шляхи реалізації: Навч.-методичний посібник для вчителів шк., викладачів, студ. пед. нав. закл. – К.: ІЗМН, 1996. – 232 с.
6. Боришевський М.Й. Психологічні механізми розвитку особистості // Педагогіка і психологія. -  1996.- № 3. — С. 26-33.
7. Василенко І.В. Організація системи соціального виховання учнів // Педагогіка і психологія. – 1996. - № 2. – С. 98-102.
8. Виховання громадянина: Психолого-педагогічний і народознавчий аспекти: Навчально-методичний посібник / П.Р. Ігнатенко, В.П. Поплужний, Н.І. Косарєва, Л.В. Крицька. – К.: Інститут змісту і методів навчання, 1997. – 252 с.
9. Воронцов А. Формула собственного маршрута: Проектная деятельность как путь к взрослению // Первое сентября. – 2001. - №78. – С. 3-5.
10. Выготский Л.С. Проблема возраста // Собр. соч. в 6-ти томах. – М.: Педагогика, 1983. – Т.4. - 332 с.
11. Голобородько Е.П. Взаимосвязанное обучение видам речевой деятельности и вопросы поликультурного воспитания // Печатное слово. – 2004.- №3/8. -  С. 88-93.
12. Голобородько Е.П. Микроклимат в семье и его роль в воспитании детей // Науковий вісник Південноукраїнського педагогічного університету ім. Д.Ушинського: Зб. наук. пр. – Випуск 4-5. - Одеса, 1999. – С. 82-85.
13. Державна національна програма «Освіта» (Україна ХХІ століття). – К.: Радуга, 1994. – 61с.

ІV засідання
1. Виступ членів творчої групи з напрацьованим матеріалом
2. Обмін досвідом
3. Аналіз результатів  роботи творчої групи протягом року
4. Звіт про виконану роботу
5. Вироблення рекомендацій
Література :
1. Киричук О.В. Формування в учнів активної життєвої позиції. – К.: Рад. школа, 1983. – 136 с.
2. Кобзарь Б.С., Тайчинов Г.П. Личность и её становление. – К.: Молодь, 1990. – 164 с.
3. Концепція розвитку загальної середньої освіти // Освіта України. – 2000. – №18. – С. 2-7.
4. Костюк Г.С. О взаимоотношениях воспитания и развития ребенка // Советская педагогика. - 1956.- №12. – С. 61-64.
5. Лавриненко Н. Соціалізація молоді: перспективи сім’ї та школи // Директор школи. - 2003.- № 39. - С. 3-6.
6. Національна доктрина розвитку освіти у ХХІ столітті // Шкільний світ. - 2001. - С. 3-6.
7. Подмазін С. Гуманізм реальний або дорогий фактор виробництва // Управління освітою. - 2003.- № 11-12.- С. 4-7.
8. Пометун О.І. Молодь обирає дію: соціальне проектування – новий підхід до виховання молоді // Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: Практико зорієнтований зб. – К.: Вид. «Департамент», 2003. –    С. 327-333.
9. Постовий В.Г. Тенденції виховання дітей і молоді в сучасній українській сім’ї // Соціальна робота в Україні: теорія і практика. – 2003. - №3. – С. 20-26.